Pierwszym z nich jest wiedza i doświadczenie, drugim - tak samo istotnym - zasady etyczne, do których odwołujemy się we wszystkich naszych działaniach: wobec klientów, otoczenia, ale także wobec wszystkich członków naszego zespołu. Oto zbiór zasad stanowiących fundament Kancelarii Hauslag W-D | G.
W codziennej pracy kancelarii pragniemy dostarczać usługi prawne na jasnych i przejrzystych zasadach, zgodnie z najwyższymi standardami i na dogodnych warunkach finansowych. Zasady etyczne, którymi się kierujemy, kształtują również relacje z naszymi partnerami biznesowymi.
Dbamy o każdy aspekt sprawy i rzetelnie informujemy klientów o etapach postępowania. Przeznaczamy tak wiele czasu, jak jest to potrzebne, na rozmowę z klientem, przygotowanie do rozprawy, oraz poznanie specyfiki danej sytuacji (np. działalności klienta, gdy postępowanie dotyczy konkretnego obszaru biznesu).
Wszyscy członkowie zespołu zobowiązani są do pracy zgodnej z etyką korporacyjną samorządów prawniczych (radcowskiego/adwokackiego). Prowadzimy, wewnętrzny monitoring jakości usług pod kątem standardów etycznych. Jednocześnie stawiamy na szkolenia naszych współpracowników oraz wymianę wiedzy i doświadczenia wewnątrz zespołu.
Podejmując się prowadzenia sprawy zawieramy z naszymi klientami umowy określające uprawnienia i obowiązki kancelarii oraz uprawnienia i obowiązki klienta. Precyzyjne sformułowanie tych kwestii to podstawa udanej współpracy, opartej na czytelnych zasadach.
Nasza kancelaria posiada wzory umów dostosowane do potrzeb konkretnej usługi, jednak zawsze jesteśmy gotowi rozważyć Państwa uwagi co do ich treści, zaś ewentualne różnice interpretacyjne staramy się rozwiązać polubownie, mając na względzie zasady lojalności między stronami umowy.
Od samego początku współpracy przydzielamy Państwu indywidualnego opiekuna, odpowiedzialnego bezpośrednio za prowadzenie spraw oraz komunikację z kancelarią - w tym niezwłoczne informowanie o każdej istotnej zmianie toku sprawy. Pozostaje on w bieżącym kontakcie telefonicznym i mailowym, udziela odpowiedzi na pytania, a w razie potrzeby rezerwuje termin osobistych konsultacji w kancelarii lub siedzibie klienta.
Przed przyjęciem sprawy informujemy naszych klientów, jak (w świetle doświadczenia prawniczego oraz analizy dokumentów) oceniamy szanse na wygranie ich sprawy oraz wskazujemy orientacyjny okres trwania postępowania. W przypadku zmian tych okoliczności w trakcie trwania procesu nasi klienci również są o tym informowani.
Dobra długofalowa współpraca oparta jest na wzajemnym zaufaniu i wiarygodności, dlatego w razie pojawienia się jakichkolwiek okoliczności, które mogłyby nieść negatywne konsekwencje, również niezwłocznie informujemy o nich klienta. Pamiętamy o zasadzie budowania wiarygodności, którą wskazywał Jan Nowak-Jeziorański: „Bad news first”.
Na skuteczność zabezpieczenia danych składa się wiele elementów. Oprócz kwestii absolutnie podstawowej, jaką jest ochrona danych osobowych klientów, pracowników i współpracowników kancelarii, tworzymy wielopiętrowy system ochrony dla poufnych informacji - obejmujący zarówno wygórowane standardy archiwizowania dokumentów papierowych, jak i dokumentacji przechowywanej w formie elektronicznej, czy też obiegu dokumentów pomiędzy kancelarią a klientem.
W realizacji naszych zadań z zakresu ochrony danych wspieramy się nowoczesnymi narzędziami informatycznymi o wysokiej niezawodności i bezpieczeństwie oraz ochrony przed zagrożeniami cybernetycznymi.
Ta myśl amerykańskiego pisarza doskonale oddaje naszą ideę motywowania zespołu. Wiemy, że na jakość pracy wpływa najlepiej nie dyscyplina i autorytarna kontrola, ale poczucie autonomii, wsparcie w dążeniu do perfekcji oraz jasno określony cel.
Pozyskaliśmy i wciąż pozyskujemy do zespołu pasjonatów, utalentowanych przedstawicieli zawodów prawniczych - właśnie po to, aby pozwolić im działać według własnego uznania, wykazywać się kunsztem i wysokim poziomem kreatywności, zawsze w najlepiej rozumianym interesie klienta. Pamiętamy, że do tego samego punktu - korzystnego rozstrzygnięcia powierzonej sprawy - może prowadzić wiele dróg. Dlatego stosujemy metody zarządzania oparte o ROWE* (środowisko pracy zorientowane na wyniki, ang. Results-Only Work Environment).
Jednocześnie niezwykle mocno podkreślamy rolę mentorów w procesach wewnętrznego doskonalenia zespołu. Dlatego wiedząc, że każdy z naszych prawników jest świadom ciężaru odpowiedzialności za powierzoną sprawę, umożliwiamy korzystanie z doświadczeń zdobytych w ramach długoletniej praktyki partnerów. Jednocześnie pozostajemy otwarci na nowe strategie działania. Wszak historia człowieka toczy się od zawsze w kierunku większej, a nie mniejszej wolności - a przynajmniej tego byśmy sobie życzyli.
Staramy się budować dla profesjonalistów z branży prawniczej środowisko pracy oparte na odpowiedzialności i zaangażowaniu, jednocześnie będąc przy tym odpowiedzialnym partnerem dla instytucji państwowych – sądów, organów administracji publicznej i instytucji państwa polskiego.
Kiedy mówimy o odpowiedzialnym podejściu w naszej organizacji, nie ograniczamy się tylko do tego, jak wiele spraw poprowadziliśmy (przeszło kilkadziesiąt tysięcy) i jak dobre efekty uzyskaliśmy. Koncentrujemy się przede wszystkim na tym, co możemy zrobić, aby nieustannie ulepszać nasze usługi. Wiemy, że nikt nie jest doskonały, ale ta świadomość stanowi dla nas nieustanne wyzwanie oraz inspiruje do dalszego rozwoju.
Nasi partnerzy, prawnicy są szeroko zaangażowani w inicjatywy na rzecz współpracy z samorządami prawniczymi, organizacjami pozarządowymi oraz budują kapitał społeczny, tak aby zmieniać świat na lepsze.
Jeśli potrzebna jest pomoc pro bono, staramy się jej udzielić. Pomagamy osobom dotkniętym kryzysem bezdomności i zadłużenia, osobom dotkniętym kryzysem migracyjnym, dyskryminowanym z różnych względów, walczącym o prawa człowieka – staramy się wesprzeć każdego, komu jesteśmy w stanie poświęcić odpowiednią ilość czasu i zaangażowania.
Lojalnie podchodzimy do naszej współpracy, dzielimy się wiedzą. Szanujemy naszych przeciwników procesowych i przeciwników naszych klientów. Uzyskując korzystny wynik postępowania dla naszego klienta stronimy od wszelkiej ostentacji i zadufania, ponieważ uważamy, że są one niegodne profesjonalistów.
Współpracujemy tylko z osobami, które szanują nasze wartości oraz identyfikują się z marką Hauslag włączając się we wspólne inicjatywy z nią związane. Unikamy konfliktów interesów i przeciwdziałamy wszelkim przejawom dyskryminacji.
Członkowie naszego zespołu przechodzą gruntowne, kilkuetapowe szkolenie, realizowane według autorskiego programu. Na początku pracy w kancelarii, przed przystąpieniem do samodzielnego prowadzenia spraw, nowi pracownicy są przydzielani do starszego stażem opiekuna, który wprowadza ich w system działania kancelarii i zapoznaje z wymaganymi standardami obsługi. Następnie uczestniczą w szeregu rozpraw szkoleniowych ze swoim opiekunem. Na kolejnym etapie posiadają już wszystkie kompetencje niezbędne do samodzielnego występowania w Sądzie w imieniu naszej kancelarii, jednak podczas pierwszych rozpraw obecny jest zawsze również ich opiekun (w celu zabezpieczenia interesów reprezentowanych klientów oraz ewentualnego wsparcia w trudnej sytuacji procesowej).
Dążymy do tego, żeby nasi pracownicy byli specjalistami w swoich dziedzinach - dlatego wspieramy ich decyzje o udziale w kolejnych szkoleniach, kursach i studiach podyplomowych. W ramach potrzeb stosujemy też szkolenia wewnętrzne w kancelarii, podczas których specjaliści z danej dziedziny przekazują wiedzę pozostałym członkom zespołu.
W każdym czasie co najmniej jeden pracownik kancelarii zobowiązany jest do śledzenia nowelizacji prawa i sporządzania tygodniowego raportu na temat wszystkich ważnych zmian w obowiązujących przepisach. W przypadku większej nowelizacji ważnych ustaw kancelaria sporządza wewnętrzny przewodnik po zmieniających się przepisach - udostępniamy go również zainteresowanym klientom, korzystającym z naszej stałej obsługi prawnej.
W przypadku problemu prawnego, którego nie jest w stanie rozwiązać pracownik kancelarii oraz jego najbliższy zespół, do rozwiązania przedmiotowego problemu prawnego powołujemy konsylium. Uczestniczą w nim osoby zaangażowane w projekt oraz co najmniej jeden z partnerów spółki.
Konsylium dąży do wypracowania wspólnego stanowiska kancelarii w zakresie przedstawionego problemu. W przypadkach szczególnie skomplikowanych, jeśli Partnerzy kancelarii nie mogą zgodzić się, co do wspólnego stanowiska, do rozwiązania problemu kancelaria angażuje współpracujące autorytety naukowe.
Przygotowanie do przekazywania wiedzy wymaga nie tylko zrozumienia zagadnień prawa w najwyższym stopniu, ale także skłania do nieustannego aktualizowania zdobytych informacji. Dlatego - oprócz nauki w ramach samokształcenia - pracownicy naszej kancelarii uczą również innych, realizując usługi szkoleniowe oraz prowadząc zajęcia trójmiejskich uczelniach wyższych.
Zdajemy sobie sprawę, że codzienna działalność kancelarii ma minimalny wpływ na stan środowiska naturalnego. Mimo to - z myślą o ochronie naszej planety - wdrożyliśmy szereg działań:
Klientom z branży OZE, recyklingu oraz innych przedsiębiorstw, związanych z ochroną środowiska zapewniamy preferencyjne stawki - zarówno w zakresie usług prawnych, jak i w zakresie pomocy w uzyskaniu dofinansowań. Uważamy, że potencjał ekologii w gospodarce jest wciąż niedoceniany i w najbliższym czasie będzie zyskiwał na znaczeniu, stwarzając możliwości generowania coraz większych przychodów, a jednocześnie wpływając pozytywnie na stan środowiska.
Nie mamy wątpliwości, że takie wartości, jak rzetelność, solidność oraz
dotrzymywanie złożonych obietnic mają wymiar ponadczasowy - a dobro
klienta jest dla nas zawsze nadrzędne.
Postrzegamy naszą
kancelarię jako stabilną organizację, która prowadzi działalność opartą
na wartościach bliskich potrzebom ludzkim, tworzy optymalne środowisko
pracy dla zespołu pracowników i ugruntowuje pozycję wśród klientów.
Wierzymy w możliwość budowania biznesu jednocześnie efektywnego i
pożytecznego - tak, by w powszechnej świadomości zapisywał się on jako
wartościowy, rzetelny i potrzebny.