Kiedy UOKIK może zakwestionować regulamin sklepu internetowego?
Regulaminy sklepów internetowych, a także regulaminy świadczenia usług drogą elektroniczną, powinny być sformułowane precyzyjnie i przejrzyście. To oznacza, że muszą być dostosowane do specyfiki danego produktu, np. jeśli wymaga on dostawy w warunkach kontrolowanych bądź też jest indywidualnie konfigurowany według specyfikacji użytkownika. Mimo to dostawcy usług i sprzedawcy są zobowiązani przestrzegać również uniwersalnych przepisów, np. związanych z prawami konsumenta dotyczącymi zwrotów i reklamacji. W regulaminie nie mogą znaleźć się również tzw. klauzule niedozwolone.
W kancelarii Hauslag W-D | G:
- Opracowujemy wzory regulaminów dla sklepów internetowych i platform handlowych.
- Redagujemy regulaminy dla aplikacji internetowych i mobilnych.
- Sporządzamy regulaminy dostępu do treści cyfrowych oraz świadczenia usług on-line.
- Dostarczamy klientom treść polityki prywatności, klauzul RODO, a także innych oświadczeń i klauzul wymaganych aktualnymi przepisami prawa.
- Weryfikujemy dokumenty aktualnie stosowane przez klienta pod kątem ich zgodności z prawem oraz obecności klauzul abuzywnych.
- Pomagamy klientom dopełnić obowiązki informacyjne wynikające z dyrektywy OMNIBUS oraz innych rozporządzeń.